بازاریابی محتوادیجیتال مارکتینگ

استراتژیست محتوا کیست و چه می کند؟

وظایف یک استراتژیست محتوا را می توان در بندهای زیر مرور کرد:

  • گردآوری، ممیزی و تحلیل محتوای موجود که با نیازهای طرح های جاری مرتبط است.
  • مشارکت با مدیران پروژه جهت تست و تحلیل “اکوسیستم” محتوا – فاکتورهای درونی و بیرونی که محتوا را تحت تاثیر قرار می دهند – در طول فاز شناسایی طرح (Project discovery phase).
  • شناسایی نیازهای محتوایی طرح و منابع بالقوه جهت گردآوری محتوا.
  • اطمینان از همراستا بودن تیم بر روی اهداف، فرضیات، فاکتورهای ریسک و موفقیت محتوا.
  • توسعه استراتژی و برنامه های محتوا بر مبنای اهداف تجاری کارفرما و نیازهای کاربران.
  • یکپارچه ساختن و مشارکت با تیمی از افراد خبره در معماری اطلاعات (IA)، سئو (SEO)، رسانه های اجتماعی (social media)، مدیریت دیتابیس، ابر داده ها (metadata)، و هرکسی که به نحوی با فعالیت های مقدماتی و آغازگرانه آنلاین درگیر و مسئول است.
  • همکاری با مسئول وب ویا برنامه نویسان وب جهت نظارت بر توسعه محتوا جهت درنظر گرفته شدن تمامی محتوا در راه حل های ارائه شده.
  • ایجاد چارچوب های طبقه بندی و ابر داده جهت دسته بندی و تگ گذاری محتوا.
  • ایجاد فهرست راهنما برای محتوا (content index) و ترسیم نقشه مستندسازی (mapping documentation) برای سایت.
  • استانداردهای دسترسی به محتوا را با توجه به قوانین کشور خود و سیاست های سازمانتان مطالعه و در پیاده سازی آن مشارکت کند.
  • محتوا را در طی فرآیند تولید رهبری و هدایت کند.
  • نظارت بر انتقال محتوا (content migration) و مستندسازی انتقال.
  • همکاری با ناظران و سرپرستان پایگاه داده جهت ایجاد تغییرات و به روزرسانی های لازم.
  • اطمینان از وجود برنامه برای نظارت، مراقبت و احاطه (governing) بر محتوا پس از انتشار.

استراتژی محتوا لزوما جدا از سایر بخش ها و وظایف سازمانی نمی باشد و همکاری نزدیکی با بخش های زیر دارد:

  • برندسازی و انتقال پیام سازمان
  • تولید محتوای وب (نویسندگان وب)
  • معماری اطلاعات
  • بهینه سازی موتورهای جستجو
  • استراتژی فراداده
  • استراتژی مدیریت محتوا

کتاب: محتوا، استراتژی محتوا و استراتژیست محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا