برگزیده های سردبیربرندسازی شخصیدیجیتال مارکتینگ

نحوه نوشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال و کمپین شخصی

شکی نیست که از دورنمای مدرن ، بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی شما دیجیتالی است. مصرف کنندگان و کسب و کارها به طور یکسان تقریباً آنلاین هستند – و شما می خواهید در آنجا که بیشترین وقت خود را می گذرید ، به آنها برسید و رفتار آنها را رصد کنید.

اما وقتی در حال رشد کسب و کار هستید ، به نظر می رسد این دورنمای در حال تحول می تواند به سرعت خسته کننده شود. در حال حاضر به اندازه کافی انجام شده است – چگونه شما همچنین می خواهید یک استراتژی چابک بازاریابی دیجیتال را ایجاد کنید ، تنظیم اش کنید و آنرا ادامه دهید؟

ما در گذرگاه سئو. لیستی از هفت استراتژی بازاریابی دیجیتال را گردآوری کرده ایم که بازاریابان می توانند برای کمک به رشد تیم ها و مشاغل خود ، و همچنین بررسی در معنای استراتژی دیجیتال و کمپین های بازاریابی ، از آن استفاده کنند. 

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مجموعه ای از اقدامات است که به شما کمک می کند از طریق کانال های بازاریابی آنلاین که با دقت انتخاب شده است, به اهداف شرکت خود برسید. این کانال ها شامل رسانه های پولی (paid media) ، پوشش رسانه ای بدست آمده از فعالیت های گذشته (earned media) و رسانه های متعلق به خودتان (owned media)هستند و همگی می توانند از یک کمپین مشترک پیرامون یک خط خاص تجاری (LOB) پشتیبانی کنند. (منظور از خط خاص تجاری , نوع خاصی از کسب و کار و محصولات مرتبط است که در پاسخ به نیاز مشخصی فعالیت میکند)

ممکن است اصطلاح “استراتژی” نگران کننده باشد ، اما ایجاد یک استراتژی دیجیتالی مؤثر مشکل نیست.

به زبان ساده ، یک استراتژی فقط یک برنامه عملی برای رسیدن به یک هدف مطلوب یا چندین هدف است. به عنوان مثال ، هدف اصلی شما ممکن است تولید امسال ۲۵٪ مشتری بیشتر از طریق وب سایت تان نسبت به سال گذشته باشد.

بسته به مقیاس کسب و کارتان ، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ممکن است شامل چندین استراتژی دیجیتالی – هر یک با اهداف متفاوت – و بخش های پویای زیادی باشد. اما بازگشت به این روش ساده فکر کردن در مورد استراتژی می تواند به شما کمک کند در رسیدن به آن اهداف متمرکز شوید.

با وجود ساده تر کردن اصطلاح “استراتژی” ، بدون شک می توان شروع به کار ساختن آن را دشوار کرد. بیایید ببینیم که یک کمپین بازاریابی دیجیتال چگونه به نظر می رسد ، و پس از آن ، ما به آن هفت بلوک ساختاری خواهیم رسید تا به شما کمک کنیم یک استراتژی بازاریابی موثر دیجیتال برای ایجاد کسب و کار خود برای موفقیت آنلاین ایجاد کنید.

کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

بسیاری استراتژی دیجیتالی خود را با کمپین های بازاریابی دیجیتال خود اشتباه میگیرند ، اما در اینجا نحوه تفکیک این دو ذکر شده است.همانطور که قبلاً بیان کردیم ، استراتژی دیجیتال  شما مجموعه ای از اقدامات انجام شده برای کمک به شما در دستیابی به هدف اصلی بازاریابی است.  اما کمپین های بازاریابی دیجیتال  مانند بلوک‌های ساختمان یا مجموعه اقداماتی در راستای استراتژی شما هستند که شما را به سمت هدفتان حرکت می‌دهند.

به عنوان مثال ، شما ممکن است تصمیم بگیرید که در یک کمپین , برخی از محتویات ویترینی و جذاب خود را با بهترین عملکرد در Twitter به اشتراک بگذارید ، تا از طریق آن کانال مشتریان بالقوه بیشتری کسب کنید.بنابراین  این کمپین بخشی از استراتژی شما برای تولید لید بیشتر است.

در اینجا چند نمونه مشهور دیگر از کمپین های بازاریابی دیجیتال و راهکارهای استفاده از آنها.

نمونه های کمپین بازاریابی دیجیتال

  1. GoPro
  2. خطوط هوایی دلتا
  3. جیکو
  4. وایفر
  5. مستر کارت
  6. اوراق بهادار ETF
  7. ردبول

۱. GoPro

استراتژی دیجیتال: رسانه اکتسابی ، فیلم ساخته شده توسط کاربر

GoPro به دلیل فیلم دیدنی اکشن سبک باورنکردنی مشهور است ، همه از لنزهای کلاسیک fisheye این شرکت گرفته شده است. آنچه شما ممکن است نمی دانید این است که بسیاری از محتوای ویدئویی که در کانال YouTube آن می بینید توسط GoPro ساخته نشده بلکه بیشتر وفادارترین کاربران آن ساخته شده اند.

GoPro با پر کردن کانال YouTube خود با محتوای ویدئویی ساخته شده توسط کاربر ، کلیه طرفداران خارج از کشور را تشویق کرده است تا فیلم های شگفت انگیز از ماجراهای خود را بگیرند و آن را به صورت آنلاین ارسال کنند – غالباً با اعتبار به GoPro. این کمپین بازاریابی دیجیتال در حال استفاده ، از استفاده از فیلم برای پخش کلمه در مورد خط محصول GoPro حمایت کرده است – و بسیاری از مطالب توسط خود مشتریان ایجاد می شود.

۲. خطوط هوایی دلتا

استراتژی دیجیتال: رسانه های متعلق به خود ، داستان های توییتری

شما به عنوان یک رهبر در بازاریابی خلاق دیجیتال به یک شرکت هواپیمایی فکر نمی کنید ، اما داستانی را که می توانند در رسانه های اجتماعی (از تأکید بر “داستان ها” بگویند) دست کم نگیرید.

Delta Air Lines یک کاربر پرکار در رسانه های اجتماعی است ، به خصوص در دسته توییتر خود. این برند از این حساب استفاده می کند تا مسافران بالقوه را با روش های مختلفی تحریک کند که هم به موقع و هم از نظر عاطفی تحریک می شوند. ماه گذشته ، به افتخار ماه آگاهی از سرطان پستان ، این شرکت شروع به اشتراک گذاری داستان های شخصی از کارمندان Delta به طور مستقیم از طریق خوراک توییتر این شرکت کرد. در اینجا آغاز موضوع یک داستان ، در زیر آمده است.

به افتخار ماه آگاهی از سرطان پستان ، ما داستانهای بازماندگان و مبارزان خانواده دلتا خود را به اشتراک می گذاریم.

آماندا راس ، سرپرست مراقبت از مشتری ، ۱۳ سال کارمند Delta بوده و به طور جدی در حال مبارزه با سرطان سینه است. در مورد نبرد او را در زیر بخوانید. pic.twitter.com/WSp6ZyBw36- Delta (Delta) 19 اکتبر ۲۰۱۸

۳. جیکو

استراتژی دیجیتال: رسانه های پولی ، تبلیغات YouTube Preroll

تمام آنچه شما باید بشنوید کلمه “Geico” است تا بخاطر بسپارید که می توانید ۱۵٪ یا بیشتر را در بیمه اتومبیل خود پس انداز کنید. اما حتی شرکتی با چنین برچسب به یاد ماندنی می تواند خطر کند که اگر کمپین بازاریابی آن طولانی مدت باشد ، خریداران خود را اذیت کند.

به همین دلیل جیکو مجموعه ای از تبلیغات مقدماتی را در یوتیوب راه اندازی کرد که به اهمیت این آگهی در خود فیلم ها اعتراف می کند.

تبلیغات مقدماتی نوعی از محتوای پرداخت شده در YouTube است که در آن به YouTube می پردازید تا تبلیغات ۱۵ تا ۲۰ ثانیه ای را قبل از فیلم هایی که مخاطب آن تبلیغی دارند ، بپیوندید. در حالی که برخی از شرکت ها سعی می کنند تا آنجا که می توانند پیام را فشار دهند ، جیکو از این فرصت استفاده کرده است که در وهله اول بتواند از خود لذت ببرد. به این ترتیب ، تبلیغات اینترنتی Preroll آن در واقع سرگرم کننده است. یکی از آنها را در زیر بررسی کنید.

۴- وایفر

استراتژی دیجیتال: رسانه های متعلق به خود، برچسب های اینستاگرام

وایفایر ، مبلمان خانگی و بازرگان دکوراسیون ، یک استراتژی واقعا خلاقانه در اینستاگرام دارد. بیایید فقط بگوییم که عکس های آن فقط عکس نیستند.

اینستاگرام به شرکتها فرصتی می دهد تا طرفداران خود را با صمیمی تر بودن برند نشان دهند و پرده ای از این تجارت را برای نشان دادن کارمندان و رویدادهایی که در سازمان می سازد ، نشان دهد. با این حال ، برای وایفایر ، اینستاگرام فقط یک بازی فرهنگی نیست – این یک صفحه خرید است.

وایفایر با استفاده از برچسب های محصول اینستاگرام ، تعدادی از زیباترین عکس های داخلی خود را در اینستاگرام گرفته و برچسب های محصول و قیمت را برچسب گذاری کرده است. این یک کمپین بازاریابی دیجیتالی است که دقیقاً به مردم نشان می دهد که هر آیتم در عکس چقدر هزینه دارد و به Wayfair کمک می کند تا خریداران درست از حساب اینستاگرام خود خریداران را تولید کند. مثالی را در زیر مشاهده کنید.

کمپین بازاریابی دیجیتال توسط Wayfair با استفاده از برچسب های خرید اینستاگرام در عکسی از مبلمان اتاق نشیمن

۵. مستر کارت

استراتژی دیجیتال: رسانه های متعلق به خود ، وبلاگ سفر

Mastercard نام تجاری خود را بر اساس داستان ها و ماجراهایی که صاحبان کارت در آن قرار دارند ، پایه گذاری می کند. اما چه فایده ای دارد که یک برند مستقر در مسافرت و بدون داشتن یک کمپین بازاریابی دیجیتال مبتنی بر مسافرت ، بتواند با آن کنار بیاید؟

شهرهای گرانبها ، وبلاگ سفر Mastercard ، یک منبع مسافرتی را برای خوانندگان فراهم می کند تا همراه با کارت های اعتباری که به پرداخت هزینه های مقصد این خوانندگان کمک می کنند ، همراه شوند. این یک ایده بسیار خوب است ، زیرا این شرکت به شرکت اجازه می دهد تا نه تنها با چیزهایی که مشتریان خریداری می کند ، بلکه با مکان هایی که مشتریان خود نیز خریداری می کنند ، بهتر هماهنگ شود. وبلاگ را اینجا ببینید .

۶. اوراق بهادار ETF

استراتژی دیجیتال: رسانه پولی ، محتوای حمایت شده توسط لینکدین

اوراق بهادار ETF یک سرویس مدیریت دارایی کوچک و مستقر در استرالیا است که از مدیران ثروتمندان و سرمایه گذاران در اروپا پذیرایی می کند. از آنجا که خدمات ارائه شده آنها بسیار پیچیده است ، شرکت پیدا کرد جایی که مشتریان خود بیشترین ارتباط را دارند – LinkedIn – و محتوای پرداخت شده را بر روی این پلتفرم حمایت می کنند که علاقه بیشتری به سرمایه گذاری ها دارد و به مشتریان کمک می کند تا تصمیم های مالی هوشمندانه تری بگیرند.

با این کمپانی دیجیتالی ، ETF Securities شاهد رشد ۹۵ درصدی در سال در سال در پیروان LinkedIn خود بود.

etf- اوراق بهادار پشتیبانی مالی-محتوا-لینکدین

۷. ردبول

استراتژی دیجیتال: رسانه های متعلق به خود ، اخبار سبک زندگی

ردبول به دلیل حمایت مالی از ورزشهای شدید از نوشیدنی انرژی ای که می فروشد ، مشهورتر شده است. این نوع طبع طبیعی برای انواع افرادی است که به آنها نوشیدنی می پردازد. اما به جای ایجاد محتوای دیجیتالی در صنعت نوشیدنی انرژی ، Red Bull مخاطبان خود را با مقالات و فیلم ها همه چیز درباره آخرین اتفاقات در جامعه ورزشی شدید جذب می کند.

در این مبارزات بازاریابی دیجیتال ، ردبول به ما یاد می دهد که آنچه شما می فروشید همیشه استراتژی محتوای ایده آل نیست. در عوض ، این شیوه زندگی مشتریان شما است. وب سایت شرکت را از اینجا ببینید .

صفحه وبلاگ Red Bull که شامل یک کمپین بازاریابی دیجیتالی است که روی ورزش های شدید متمرکز شده است

توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی اگر یک کمپین در طول چند سال ادامه یابد ، آن را به یک استراتژی تبدیل نمی کند – این یک تاکتیکی است که در کنار سایر کمپین ها برای پشتیبانی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر قرار دارد . به عنوان مثال ، ETF Securities (ذکر شده در بالا) با استفاده از استراتژی دیجیتالی محتوای حمایت شده (نوعی از رسانه پرداخت شده) یک کمپین برای افزایش پیروان خود در LinkedIn برگزار کرد. این یک کمپین استراتژیک ممکن است یک بخش کوچک از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر دیجیتال باشد که برای تولید لید های بیشتر برای یکی از محصولات یا خطوط تجاری آن خدمت می کند.

حالا که با اصول استراتژی دیجیتال و کمپین های بازاریابی دیجیتال آشنا شده ایم ، بیایید چگونگی ساخت استراتژی شما را بررسی کنیم.

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال

  1. پرسونای خریدار خود را بسازید.
  2. اهداف و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز خود را مشخص کنید.
  3. کانال ها و دارایی های دیجیتالی موجود خود را ارزیابی کنید.
  4. کمپین های رسانه ای متعلق به خود را حسابرسی و برنامه ریزی کنید.
  5. تبلیغات رسانه ای را بدست آورید و برنامه ریزی کنید.
  6. تبلیغات رسانه ای پولی را حسابرسی و برنامه ریزی کنید.
  7. همه را با هم جمع و اجرا کنید.

۱. پرسونای خریدار خود را بسازید.

برای هر استراتژی بازاریابی – آفلاین یا آنلاین – باید بدانید که برای چه کسی بازاریابی می کنید. بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال بر روی personas های خریدار دقیق ساخته شده است ، و اولین قدم شما ایجاد آنهاست. (به کمک نیاز دارید؟ من امیر حسین اکبری در خدمت شما هستم.با من تماس بگیرید . )

خریداران شخصی نماینده مشتری (بازدید کنندگان) ایده آل شما هستند و می توانند با تحقیق ، نظرسنجی و مصاحبه با مخاطب هدف تجاری خود ایجاد شوند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این اطلاعات باید هر جا امکان پذیر باشد براساس داده های واقعی باشد ، زیرا ایجاد فرضیاتی درباره مخاطب شما می تواند باعث شود استراتژی بازاریابی شما در جهت نادرست قرار بگیرد.

برای به دست آوردن یک تصویر گرد از شخصیت خود ، مجموعه تحقیقاتی شما باید ترکیبی از مشتریان ، چشم اندازها و افراد خارج از پایگاه داده مخاطبین شما باشد که با مخاطبان هدف شما همسو هستند.

اما برای اطلاع از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ، چه نوع اطلاعاتی باید برای شخص خریدار خود جمع آوری کنید؟ این به تجارت شما بستگی دارد و احتمالاً بسته به اینکه شما B2B یا B2C باشید ، یا اینکه آیا محصول شما دارای هزینه بالایی است یا هزینه کم , متفاوت است. در اینجا برخی از نقاط شروع وجود دارد ، اما شما می توانید بسته به نوع کار خاص خود ، آنها را مرتب کنید.

اطلاعات کمی (یا جمعیتی)

  • محل. می توانید از ابزارهای وب Analytics مانند Google Analytics استفاده کنید تا بتوانید به راحتی از چه مکانی ترافیک وب سایت خود را شناسایی کنید.
  • سن. بسته به شغل شما ، ممکن است این موضوع مرتبط باشد یا نباشد. بهتر است این داده ها را با شناسایی روند موجود در پایگاه داده های موجود و مشتری خود جمع آوری کنید.
  • درآمد. بهتر است در مصاحبه های تحقیق درباره شخصیت ، اطلاعات حساس مانند درآمد شخصی را جمع آوری کنید ، زیرا ممکن است مردم تمایلی به اشتراک گذاری آن از طریق فرم های آنلاین نداشته باشند.
  • عنوان شغل این چیزی است که شما می توانید از مشتری اصلی خود ایده خبری بدست آورید ، و بیشتر مربوط به شرکت های B2B است.

اطلاعات کیفی (یا روانشناختی)

  • اهداف بسته به نیاز شما یا محصول شما برای ارائه خدمات ، ممکن است شما از قبل بدانید که اهداف شما به دنبال چه دستیابی است. با این حال ، بهتر است با صحبت کردن با مشتریان و همچنین نمایندگی فروش داخلی و نمایندگان خدمات مشتری ، فرضیات خود را تسخیر کنید.
  • چالش ها. مجدداً با مشتریان ، فروش و نمایندگان خدمات مشتری صحبت کنید تا از مشکلات رایج مخاطبان خود باخبر شوید.
  • سرگرمی و علاقه. با مشتریان و افرادی که با مخاطب هدف شما همسو هستند صحبت کنید. به عنوان مثال اگر یک برند مد هستید ، می دانید که آیا بخش های بزرگی از مخاطبان شما به تناسب اندام و رفاه نیز علاقه مند هستند ، زیرا این امر می تواند به آگاهی از ایجاد محتوای آینده و مشارکت شما کمک کند.
  • اولویت ها. با مشتریان و افرادی که با مخاطب هدف شما همسو هستند صحبت کنید تا دریابید که مهمترین آنها در رابطه با شغل شما چیست. به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت نرم افزاری B2B هستید ، دانستن اینکه برای مخاطبان شما پشتیبانی مشتری نسبت به یک قیمت رقابتی بیشتر ارزش دارد ، اطلاعات بسیار ارزشمندی هستند.

از این اطلاعات استفاده کرده و یک یا چند شخص گرد را مانند Market Molly در زیر ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها در هسته استراتژی بازاریابی دیجیتال شما قرار دارند.

فرم HubSpot برای اضافه کردن شخصیت خریدار به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال

۲. اهداف و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز خود را مشخص کنید.

اهداف بازاریابی شما باید همیشه با اهداف اساسی تجارت مرتبط باشد. به عنوان مثال ، اگر هدف کسب و کار شما افزایش ۲۰ درصدی درآمد آنلاین باشد ، ممکن است هدف شما به عنوان بازاریاب تولید ۵۰ درصد بیشتر از طریق وب سایت نسبت به سال گذشته باشد تا سال گذشته در جهت دستیابی به آن موفقیت کمک کنید.

هدف اصلی شما هرچه باشد ، باید بدانید که چگونه آن را اندازه گیری کنید و مهمتر از آن ، در واقع قادر به اندازه گیری آن هستید (به عنوان مثال ، ابزارهای بازاریابی دیجیتالی مناسبی برای این کار دارید). نحوه سنجش اثربخشی استراتژی دیجیتالی شما برای هر کسب و کار متفاوت خواهد بود و به هدف (های) شما بستگی دارد ، اما حتما اطمینان دارید که قادر به انجام این کار هستید ، زیرا این معیارها به شما کمک می کنند استراتژی خود را در تنظیم کنید.

اگر مشتری HubSpot هستید ، افزودنی Reporting در نرم افزار HubSpot تمام داده های بازاریابی و فروش شما را در یک مکان قرار می دهد ، بنابراین می توانید به سرعت تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نتیجه ای ندارد.

گزارش گراف HubSpot در مورد کمپین دیجیتال

۳. کانال ها و دارایی های دیجیتالی موجود خود را ارزیابی کنید.

هنگامی که کانال ها یا دارایی های بازاریابی دیجیتال موجود خود را برای درج استراتژی خود در نظر می گیرید ، مفید است ابتدا تصویر بزرگتر را در نظر بگیرید تا از سرخوردگی خودداری کنید. چارچوب رسانه ای متعلق ، درآمد و پرداخت شده به طبقه بندی وسایل نقلیه دیجیتال ، دارایی ها یا کانال هایی که قبلاً از آنها استفاده می کنید کمک می کند.

رسانه مالکیت شخصی Owened Media

این به دارایی های دیجیتالی مربوط به برند یا شرکت شما مربوط می شود – خواه وب سایت شما ، پروفایل های رسانه های اجتماعی ، محتوای وبلاگ یا تصاویر ، کانال های متعلق به مواردی هستند که کسب و کار شما بر روی آن کنترل کامل دارد. این می تواند شامل برخی مطالب خارج از سایت باشد که شما در اختیار دارید ، اما در وب سایت شما مانند وبلاگی که مثلاً در Medium منتشر می کنید در وب سایت شما میزبانی نمی شود.

رسانه اکتسابی Earned Media (پوشش رسانه ای کسب شده)

به سادگی ، رسانه های به دست آمده به میزان مواجهه ای که از طریق دهان به دهان کسب کرده اید ، اشاره دارد. این محتوایی است که شما در وب سایت های دیگر توزیع کرده اید (به عنوان مثال ، پست های مهمان) ، کارهای روابط عمومی که انجام داده اید یا تجربه مشتری که رسانه شما به دست آورده است ، به دست آورده اید ، شناختی است که در نتیجه دریافت می کنید. برای مثال می توانید با دریافت ذکرهای مطبوعاتی ، بررسیهای مثبت و سایر افرادی که محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ، رسانه کسب کنید.

رسانه پولی Paid Media

رسانه های پرداخت شده در توضیحی که از اسم آن گرفته شده است کمی توضیحی دارند – و به هر وسیله نقلیه یا کانال موردنیاز شما برای جلب توجه خریداران خود اشاره می کنند. این موارد شامل مواردی مانند Google AdWords ، پست های پرداخت شده در رسانه های اجتماعی ، تبلیغات بومی (مانند پست های پشتیبانی شده در وب سایت های دیگر) و هر وسیله دیگری است که در ازای دید به طور مستقیم برای آن پرداخت می کنید.

آنچه را در اختیار دارید جمع کنید و هر وسیله نقلیه یا دارایی را در یک صفحه گسترده اکسل طبقه بندی کنید ، بنابراین می توانید یک تصویر واضح از رسانه های متعلق به شما ، درآمد و پرداخت شده داشته باشید.

رسانه پولی هر فعالیت دیجیتالی تعریف می‌شود که در ازای قرار دادن تبلیغات شما در وب سایت یا شبکه های اجتماعی یا برای هر کلیک از طریق موتور جستجو، مبلغی را پرداخت می‌کنید. به زبان ساده تر، هر نوعی از تبلیغات دیجیتال است که به ازای آن پولی پرداخت می‌کنید. یک استراتژی رسانه ای پولی اغلب شامل تبلیغات جستجو ،تبلیغات نمایشی و روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی می شود.

شاخص های کلیدی رسانه پولیمعنی
CPAهزینه برای هر کسب
CPCهزینه برای هر کلیک
ROASبازگشت به ازای تبلیغات پرداخت شده
ROIبازگشت سرمایه گذاری
CTRنرخ کلیک
CPMهزینه به ازای هر هزار نفر
ISسهم نمایش

رسانه های پولی در درجه اول، بستر و روشی برای هدایت سرنخ های بیشتر از یک وب سایت یا شبکه اجتماعی محبوب به وب سایت های شما و افزایش ترافیک در وب سایت تان می‌باشد که این کار به وسیله تبلیغات صورت می‌گیرد. بیشتر شرکت هایی که از رسانه های پولی استفاده می کنند، از آن استفاده می‌کنند تا مخاطبان جدیدی را به وب سایت های خود وارد کنند و با استفاده از محتوا و دیگر روش های موجود، این مخطبان را به مشتری تبدیل کنند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ممکن است عناصر هر سه کانال را در بر بگیرد ، همگی با هم کار می کنند تا به شما در رسیدن به هدف خود کمک کنند. به عنوان مثال ، ممکن است شما در یک صفحه فرود در وب سایت خود مطالب متعلق به خود داشته باشید که ایجاد شده است برای کمک به شما در تولید لید بیشتر. برای تقویت تعداد لید هایی که آن محتوا تولید میکند ، ممکن است تلاش کرده باشید آن را به اشتراک بگذارید ، تا اینکه که دیگران آن را از طریق پروفایل های رسانه های اجتماعی شخصی خود توزیع می کنند و باعث افزایش ترافیک به صفحه فرود می شوند. این جزء رسانه به دست آمده است. برای پشتیبانی از موفقیت محتوا ، ممکن است پست هایی درمورد آن محتوا در صفحه فیس بوک خود قرار داده باشید و سپس هزینه کرده باشید که آن را افراد بیشتری در بین مخاطبان هدف ببینند.

این دقیقاً به این صورت است که این سه جزء چگونه می توانند با هم همکاری کنند تا به هدف خود برسید. البته استفاده از هر سه اجباری نیست. اگر رسانه های متعلق به شما و پوشش رسانه ای گذشته هر دو موفق هستند ، ممکن است نیازی به سرمایه گذاری در پولی نکنید. همه چیز در مورد ارزیابی بهترین راه حل برای رسیدن به هدف خود و سپس ترکیب کانال هایی است که برای کسب و کار شما بهترین کار را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود دارند.

اکنون که می دانید چه چیزی در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد ، می توانید به این فکر کنید که چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را کاهش دهید.

۴- کمپین های رسانه ای متعلق به خود را ارزیابی و برنامه ریزی کنید.

در قلب بازاریابی دیجیتال رسانه متعلق به شماست که تقریباً همیشه محتوا را قالب بندی میکند. هر پیامی که از نام تجاری شما پخش می شود ، می تواند به عنوان محتوا طبقه بندی شود ، خواه آن صفحه «درباره ما» باشد ، توضیحات محصول شما ، پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، اینفوگرافیک ها یا پست های رسانه های اجتماعی.

محتوا به تبدیل بازدید کنندگان وب سایت شما به لید و مشتریان کمک می کند ، و به بالا بردن پروفایل برند شما به صورت آنلاین کمک می کند – و هنگامی که بهینه سازی شود ، می تواند هرگونه تلاش شما در زمینه جستجو / ترافیک ارگانیک را نیز تقویت کند. هرچه هدف شما باشد ، برای تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود باید از محتوای متعلق به آن استفاده کنید.

برای ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ، باید تصمیم بگیرید که چه محتوایی به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. اگر هدف شما تولید ۵۰٪ بیشتر لید از طریق وب سایت نسبت به سال گذشته است ، بعید است که صفحه “About Us” شما در استراتژی شما گنجانده شود – مگر اینکه آن صفحه به نوعی دستگاه تولید لید باشد.

این احتمال وجود دارد که یک کتاب الکترونیکی که توسط یک فرم در وب سایت شما وارد شده است منجر به موارد بیشتری شود و در نتیجه ، این ممکن است کاری باشد که می خواهید بیشتر از آن انجام دهید.

 در اینجا یک فرآیند کوتاه برای پیگیری مطالب متعلق به شما برای دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتالی شما ارائه شده است:

محتوای موجود خود را ارزیابی کنید.

لیستی از محتوای متعلق به خود تهیه کنید و هر مورد را با توجه به آنچه قبلاً بهترین عملکرد را در رابطه با اهداف فعلی خود انجام داده است ، رتبه بندی کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما نسل لید است ، آنها را طبق آن رتبه بندی کنید که در سال گذشته بیشترین بازده را داشته اند. ممکن است این یک پست خاص وبلاگ ، کتاب الکترونیکی یا حتی یک صفحه خاص در وب سایت شما باشد که به خوبی در حال تبدیل شدن است.

ایده در اینجا این است که بفهمیم چه چیزی در حال حاضر کار می کند ، و چه چیزی نیست ، به گونه ای که می توانید در هنگام برنامه ریزی محتوای آینده ، خود را برای موفقیت تنظیم کنید.

خلا های موجود در محتوای خود را شناسایی کنید.

بر اساس persona خریدار خود ، هرگونه خلا ای در محتوای موجود را شناسایی کنید. اگر یک شرکت تدریس ریاضی هستید و در تحقیقات مخاطبان خود فهمیدید که یکی از بزرگترین چالش های شخصیتی شما پیدا کردن روش های جالب برای مطالعه است ، اما شما هیچ محتوایی راجع به آن ندارید ، بنابراین ممکن است به دنبال ایجاد برخی موارد باشید .

با نگاهی به ممیزی محتوا ، ممکن است کشف کنید که کتابهای الکترونیکی که در نوع خاصی از صفحه فرود گنجانده شده اند واقعاً برای شما کاربرد داشته اند (برای مثال بسیار بهتر از وبینارها). در مورد این شرکت تدریس ریاضی ، ممکن است تصمیم بگیرید کتاب الکترونیکی درباره “چگونگی جذاب تر کردن مطالعه” را به برنامه های تولید محتوای خود اضافه کنید.

یک برنامه ایجاد محتوا ایجاد کنید.

بر اساس یافته های خود و خلا هایی که شما مشخص کرده اید ، یک برنامه ایجاد محتوا تهیه کنید و مطالب لازم را برای کمک به شما در رسیدن به اهداف خود بیان کند. این شامل موارد زیر است:

  • عنوان
  • قالب
  • هدف
  • کانال های تبلیغاتی
  • چرا در حال ایجاد آن هستید (به عنوان مثال ، “بازاریابی مولی تلاش برای یافتن زمان برای برنامه ریزی محتوای وبلاگ خود داشت ، بنابراین ما یک تقویم ویراستاری الگو ایجاد کردیم”)
  • سطح اولویت (برای کمک به شما در تصمیم گیری آنچه برای شما بیشترین “نتیجه را فراهم می کند”)

این می تواند یک صفحه گسترده ساده باشد و یا اگر قصد دارید تولید محتوا را برون سپاری کنید میتواند اطلاعاتی در مورد بودجه را نیز شامل می شود ، یا اگر خودتان آن را تولید می کنید ، یک برنامه زمانبندی باشد.

۵- کمپین های رسانه ای به دست آمده خود را ارزیابی و برنامه ریزی کنید.

ارزیابی رسانه های اکتسابی قبلی خود در برابر اهداف فعلی شما می تواند به شما کمک کند تا ایده ای را برای زمانبندی خود بدست اورید . نگاه کنید که ترافیک و لید های شما از کجا می آید (اگر این هدف شماست) و هر منبع رسانه کسب شده را از مؤثرترین تا کمترین موارد رتبه بندی کنید.

می توانید این اطلاعات را از ابزارهایی مانند Google Analytics خود دریافت کنید.

منابع در داشبورد آنالیز ترافیک در HubSpot

ممکن است بدانید که مقاله خاصی که در مطبوعات صنعت کمک کرده اید ، ترافیک واجد شرایط زیادی را به وب سایت شما منتقل کرده است ، که به نوبه خود واقعا موجب تبدیل مناسب بازدیدکنندگان به لید شده است. یا ممکن است کشف کنید که LinkedIn جایی است که می بینید اکثر افراد محتوای شما را به اشتراک می گذارند ، که به نوبه خود باعث ایجاد ترافیک زیادی می شود.

ایده در اینجا ایجاد یک تصویر براساس داده های تاریخی از آنچه رسانه اکتسابی به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید ، و آنچه کمک نمیکند است . با این حال ، اگر چیز جدیدی وجود دارد که می خواهید آن را امتحان کنید ، این مسئله را به ذلیل اینکه تا بحال امتحان نشده است , رد نکنید

۶. تبلیغات رسانه ای پولی خود را ارزیابی و برنامه ریزی کنید.

این فرایند شامل تقریباً همان فرآیند است: شما باید رسانه های پرداخت شده موجود خود را در هر پلتفرم (مانند Google AdWords ، فیس بوک ، توییتر و غیره) ارزیابی کنید تا بفهمید چه چیزی به شما کمک می کند اهداف فعلی خود را برآورده کنید.

اگر پول زیادی را در AdWords خرج کرده اید و نتایجی را که برای آن امیدوار بودید ندیده اید ، شاید زمان آن رسیده است که رویکرد خود را اصلاح کنید ، یا آن را به کلی جمع کنید و روی پلتفرم دیگری متمرکز شوید که به نظر می رسد نتایج بهتری خواهد داشت. 

در پایان مراحل ، باید تصور روشنی در مورد اینکه سیستم عامل های رسانه ای با هزینه ای که می خواهید به استفاده از آنها ادامه دهید ، داشته باشید و کدام (در صورت وجود) را می خواهید از استراتژی خود حذف کنید.

۷. همه را با هم جمع کنید.

شما برنامه ریزی و تحقیق را انجام داده اید و اکنون دید کاملی از عناصری که قصد دارند استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تشکیل دهند ، دارید. آنچه در حال حاضر باید داشته باشید این است:

  1. پروفایل (های) شفاف شخصیت (های) خریدار شما
  2. یک یا چند هدف خاص برای بازاریابی
  3. میزان رسانه های متعلق به شما ، اکتسابی و پولی موجود
  4. ارزیابی از رسانه های متعلق به شما ، اکتسابی و پولی موجود
  5. یک برنامه تولید محتوا یا لیست آرمان ها

اکنون زمان آن رسیده است که همه این موارد را گرد هم آوریم تا یک سند استراتژی منسجم تهیه شود. بیایید مجدداً بررسی کنیم که استراتژی دیجیتال به چه معنی است: مجموعه اقداماتی که به شما کمک می کنند با استفاده از بازاریابی آنلاین به هدف (های) خود برسید.

با این تعریف ، سند استراتژی شما باید بر اساس تحقیقات شما تا این مرحله ، مجموعه فعالیتهایی را که برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهید ، مشخص کند. یک صفحه گسترده یک قالب کارآمد است – و به خاطر یکپارچگی، ممکن است مطابق چارچوب رسانه متعلق به خودتان ، اکتسابی و پولی که قبلاً از آن استفاده کرده ایم ، راحت تر برای ترسیم این نقشه استفاده کنید.

شما همچنین باید استراتژی خود را برای یک دوره طولانی تر برنامه ریزی کنید – به طور معمول ، بسته به نحوه راه اندازی شغل شما ، یک شروع ۱۲ ماه خوب است. به این ترتیب ، هنگام اجرای هر عملی ، می توانید همپوشانی داشته باشید. مثلا:

  • در ماه ژانویه ، ممکن است یک وبلاگ را شروع کنید که به طور مداوم یک بار در هفته ، برای کل سال ، به روز شود.
  • در ماه مارس ، شما ممکن است یک کتاب الکترونیکی جدید را همراه با ارتقاء هزینه پرداخت کنید.
  • در ماه ژوئیه ، شما ممکن است برای بزرگترین ماه کاری خود آماده شوید – امیدوارید چه چیزی را در این مرحله مشاهده کرده باشید که بر محتوای شما برای پشتیبانی از آن تأثیر بگذارد؟
  • در ماه سپتامبر ، شما ممکن است قصد داشته باشید که در رسانه های به دست آمده در قالب روابط عمومی متمرکز شوید تا ترافیک اضافی را در حین اجرا انجام دهید.

با استفاده از این رویکرد ، شما همچنین یک جدول زمانی ساختاری برای فعالیت خود ایجاد می کنید ، که به شما کمک می کند تا برنامه های خود را به همکارانتان ارتباط برقرار کنید – لازم به ذکر نیست ، شاید حتی به شما در حفظ صداقت کمک کند.

مسیر شما برای موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال

سند استراتژی هر تجارتی منحصربفرد خواهد بود ، به همین دلیل ایجاد الگوی استراتژی بازاریابی دیجیتال یکسان برای ما تقریبا غیرممکن است. به یاد داشته باشید ، هدف از سند استراتژی شما این است که نقشه هایی را که برای رسیدن به هدف خود در طی یک دوره زمانی انجام خواهید داد ، ترسیم کنید – تا زمانی که با آن ارتباط برقرار میکنید، اصول اولیه ایجاد یک استراتژی دیجیتال را پایه گذاری کرده اید. .

امیر حسین اکبری – منبع : هاب اسپات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا