پرسونادیجیتال مارکتینگمفاهیم بازاریابیهک رشد

چرا به طراحی پرسونای مشتری نیاز داریم؟

جذب مشتری هدف:

با طراحی پرسونا به گروه‌های هدف مخاطب کسب‌ و‌کار شکل و شمایلی می‌دهید. حال باید متناسب با این شکل و شمایل پیام بازاریابی خود را تدوین کنید. مثلا یک پرسونای درون‌گرا احتمالا از پیام‌‌های مداوم کسب‌و‌کار شما روی شبکه‌های اجتماعی بی‌خبر خواهد ماند. بنابراین به کانال پیام‌رسانی دیگری برای وی احتیاج دارید.

برندسازی موثر:

طراحی پرسونا حول ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های برند انجام می‌شود. به عبارت دیگر این دو فعالیت باید همراستا باشند وگرنه برندسازی بدون درنظرگیری مخاطب‌های کلیدی و نهایی ناقص و بی‌معنی خواهد بود. پیش از اقدام برای طراحی پرسونا مشتری، باید ارزش‌های برند خود را بدانید. ارزش‌های برند طبیعتا ارتباطی با ماموریت و چشم‌انداز دارند. بنابراین اهداف، برنامه‌های فعلی و آتی برای انواع پرسونای مخاطب حتما با ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های برند همپوشانی دارند.

سازگاری و انسجام درون سازمانی:

وقتی پرسونای مشتری برای کلیه واحدها و تیم‌های کاری شفاف و مشخص است، همه از تولید‌کننده محتوا تا کارشناس فروش و کارشناس پشتیبانی به خوبی می‌دانند برای چه کسی می‌نویسند، به چه کسی می‌فروشند و به چه کسی خدمت ارائه می‌دهند.

اولویت‌بندی فعالیت‌های فروش و بازاریابی:

زمانیکه پرسونای خریدار را در اختیار دارید به خوبی می‌دانید که باید در شرایط مختلف چگونه و با چه اولویتی بودجه و زمان بازاریابی خود را اختصاص دهید تا بیشترین منفعت را کسب کنید.

تمایز با رقبا:

زمانیکه پرسونای خریدار را می‌شناسید، محدوده  و حوزه فعالیت و رقابت خود با رقبا را بهتر درک می‌کنید و کارامدتر برای کسب سهم بازار برنامه‌ریزی می‌کنید.

توسعه محصولات و خدمات:

پرسونای خریدار کمک می‌کند به آن بخش از نیازمندی‌ها و چالش‌های وی که در حال حاضر توسط محصولات و خدمات شما پاسخ داده نمی‌شود نیز با هدف توسعه محصول یا خدمت جدید فکر کنید. در نظر بگیرید پرسونای مشتری شخصیت‌هایی زنده هستند یعنی گذشته، حال و آینده دارند! و یک کسب‌و‌کار باید برای آینده پرسونای خریدار نیز برنامه‌ریزی کند.


نبع: بلاگ هاب‌اسپات ترجمه پُرس‌لاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا