بازاریابی مشارکتیبرگزیده های سردبیرکسب و کار

Dropshipping در مقایسه با بازاریابی وابسته: کدام یک سود بیشتری دارد؟

در سال ۲۰۱۸ ، دو روش سودآور برای کسب درآمد آنلاین ، dropshipping و بازاریابی وابسته بود.از آنجایی که در ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال اغلب افراد دچار سردرگمی می شوند و این سوال پیش آید که برای شروع کدام یک از این دو سودآوری بهتری دارد لذا با تفکیک اکثر فروشندگان به این دو دسته اصلی یعنی dropshipping در مقابل بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing ) به بررسی موضوع میپردازیم.

زمانی که تولید کننده موجودی رو تامین و از طرف شما اونو به مشتری تون ارسال می کنه در حقیقت دارین از Dropshipping بهره میبرین. در dropshipping ، شما قیمت محصولات تون رو تعیین می کنین و البته مسئول بازاریابی هستین. به همین ترتیب ، در بازاریابی وابسته هم، تولید کننده موجودی رو حمل و محصول رو ارسال می کنه. اگرچه شما هنوز مسئولیت بازاریابی رو بر عهده دارید ، اما لازم نیست که قیمت محصول رو تعیین کنین و فقط کمیسیون دریافت میکنین. گذرگاه سئو در این مقاله ، جوانب مثبت و منفی مربوط به dropshipping و بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing ) رو برای تصمیم گیری در مورد سود بیشتر توضیح خواهد داد.

 
Dropshipping در مقایسه با بازاریابی وابسته: شباهت ها

در حالی که dropshipping در مقابل بازاریابی وابسته تفاوت های بسیاری دارن ، با این حال شباهت های نزدیکی نیز دارن :

  • هر دو به شما امکان می دن بدون نیاز به موجودی کالا یا حمل کالاها ، یک کسب و کار رو شروع کنید
  • هر دو مدل کسب و کار نسبتاً کم خطر هستند
  • هر دو پتانسیل درآمدی بالایی دارند
  • راه اندازی هر دو به آسانی ممکن است.
  • هر دو به مجموعه مهارتهای مشابه مانند توانایی تبلیغات ، هدایت ترافیک به صفحه فرود و سایر مهارت های بازاریابی نیاز دارند.
  • هردو کسب و کار ، نیاز به هزینه راه اندازی کمی دارند

حال اجازه بدید در مورد جوانب مثبت و منفی شروع هر یک از کسب و کارها با dropshipping و یا بازاریابی وابسته بررسی خود را آغاز کنیم.

Dropshipping در مقایسه با بازاریابی وابسته:

دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ را می‌توان نوعی تکنیک مدیریت زنجیره تامین کالا دونست که در آن خرده فروشان اجناس و محصولات رو در انبار خود نگهداری نمی‌کنند و در عوض سفارشات و جزئیات مربوط به حمل و نقل رو به شرکت واگذار می‌کنند. یعنی در این کسب و کار مشتریان (برعکس توزیع مستقیم )کالای خود را به شما سفارش اما مستقیم از تولید کننده دریافت می‌کنند. پس میتونید به همین راحتی هزاران محصول رو برای فروش آنلاین با اونا انتخاب و فروشتنون رو آغاز کنین. هیچ تعهدی ، کارت اعتباری لازم نیست. این موضوع البته زمینه بسیاری از کلاهبرداری ها از dropshipper ها توسط تامین کننده ها و ارائه دهندگان پلتفرم های dropshipping رو در سرتاسر جهان ایجاد نموده .به همین دلیل بسیاری از دراپ شیپر ها تلاش زیادی برای کسب اعتماد و دریافت مجوز های لازم انجام میدهند.

به عنوان یک الگوی تجاری ، dropshipping به هر کسی این امکان رو می ده تا محصولاتی از تأمین کنندگان رو در وب سایت خود بفروشه. به هیچ وجه نیازی به عملیات حمل موجودی نیست. وقتی شخصی محصولی رو از وب سایت dropshipper خریداری می کنه ، وب سایت یک درخواست خرید به تامین کننده اصلی ثبت میکنه. سپس عرضه کننده کالا ، محصول رو برای مشتری بسته بندی و ارسال می کنه.البته، بسیاری از سازنده ها سفارشات تکی را قبول و ارسال نمی کنند و به صورت  pallet و سفارش عمده کار می کنند. این حرکت عمده فروش ها کار را برای شما به عنوان فروشنده سخت می کند. Dropshipping یک الگوی تجاری عالی برای یک کارآفرین تجارت الکترونیک که برای اولین بار وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ میشه یا افرادی که می خواهند فروش دسته ای از محصولات رو در بین مخاطبان خود آزمایش کنند ، هست. در این روش کارآفرینان تجارت الکترونیک حتی در هنگام تحصیل یا کار تمام وقت خود , میتوانند فروشگاه دیجیتالی شان رو اداره کنند.

جوانب مثبت Dropshipping

Dropshipping یک مدل تجاری کم خطر است

هنگام مقایسه dropshipping با بازاریابی وابسته ، dropshipping از جهات مختلف کم ریسک تر بنظر میرسه. اولاً، همانند کسب و کار مبتنی بر بازاریابی وابسته ، dropshipping نیاز به انبارداری و نگهداری موجودی نداره و کالایی رو هم حمل و نقل نمی کنه. این باعث می شه هر دو مدل بسیار کم خطر باشند. با این حال از آنجایی که در dropshipping ، هر هفته (بازه های زمانی کوتاه و بطور مستقیم) منابع مالی شما به حسابتان واریز میشه ، حتی درجه ریسک پایین تر هم است. اما در یک کسب و کار بازاریابی وابسته ، معمولا حد آستانه هایی وجود دارند که باید به آنها برسید تا اینکه بتوانید از اولین چک پول تون رو دریافت کنید. به عنوان مثال ، اگر شما عضو وابسته به دیجیکالا باشید در قالب آستانه های مختلف مانند برنزی ، نقره ای و طلایی طبقه بندی میشوید که باید حداقل این آستانه ها رو در ۱۴ روز پس از فروش طی کنید تا به درآمد خود برسید. البته اگر درگیر قوانین اختصاصی این شرکت مانند کد تخفیف و محاسبات دیگر نشوید !! در حالی که در dropshipping ، آنچه رو که ثبت کرده اید پرداخت می شود.

Dropshipping به شما امکان می دهد حاشیه های سود بالایی داشته باشید

هنگام تصمیم گیری بین dropshipping و بازاریابی وابسته ، در نظر بگیرید که چقدر پتانسیل کسب درآمد دارید. کمیسیون های موجود در یک کسب و کار بازاریابی وابسته در مقایسه با مدل dropshipping غالباً می تواند کمتر باشد. هنگام dropshipping ، می تونید محصولی رو خریداری کنید که قیمت آن ۱۰ هزار تومان باشه و اونو به قیمت ۵۰ هزار تومان بفروشید ، که به شما امکان می دهد پس از کم شدن هزینه های بازاریابی ، بخش قابل توجهی از سود رو حفظ کنید.پس همانطور که مشاهده میکنید قیمت را شما بر اساس استراتژی بازاریابی و شناخت مشتری تعیین میکنید . (البته باید به این نکته هم اشاره کنم که در تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته نوع و استراتژی تامین کننده یکی از عوامل موثر بر قیمت گذاری دراپ شیپر ها عنوان شده که حتی حاشیه سود آنها را به ۱۰% هم کاهش داده) .

با بازاریابی وابسته ، کمیسیونها درصدی از قیمت محصول رو تشکیل می دهند.مثلا در دیجیکالا شما در ازای تمام کالاهای موجود در سبد خرید کمیسیون دریافت خواهید کرد، اما مبلغ کمیسیون هر کالا بسته به نوع آن متفاوت است.این درصد ها در سطح بندی هایی که برای هر رسانه در نظر گرفته شده نیز تفاوت دارد و از ۲ تا ۲۶ درصد متغیر است.

با این حال ، هنگامی که درصد کیمیسون ، هزینه بازاریابی و سایر هزینه های خود را محاسبه می کنید ، احتمالا درصد بسیار کمتری برایتان باقی میمونه. نتیجه اینکه هنگام مقایسه بازاریابی وابسته و dropshipping ، احتمالاً از لحاظ مالی در قالب dropshipper عملکرد بهتری خواهید داشت.

شما در حال ساخت دارایی هستید

شما در نقش dropshipper صاحب وب سایت یا کانال دیجیتالی هستید که با هر فروش مشتری خود رو یافته و در حال شکل دهی به برند خود هستید. شما به اندازه کافی سرمایه گذاری می کنید تا در تبلیغات ، محتوا و سایر تکنیک های تولید ترافیک و تولید پول سرمایه گذاری کنید. یک سال بعد ، اگر تصمیم دارید که می خواهید به niche (گوشه ی کوچک دیگری از بازار هدف که نیازهای پاسخ نداده ای رو در آن کشف کرده اید) دیگری بروید ، می توانید کسب و کار خود رو به شخص دیگری بفروشید. در حالیکه ، همه شرکت های وابسته (affiliate) الزماً صاحب دارایی های معنوی و مادی خود نیستند. حتی مشتری ای را که بازاریابی نموده اند را دودستی تحویل تامین کننده اصلی میدهند. برخی از وابسته ها با ایجاد فیلم های YouTube نیز درآمدی دارند. با این حال ، شما مجاز به خرید و فروش کانال YouTube خود نیستید. پس از این منظر نیز بین dropshipping در مقابل بازاریابی وابسته ، شما بهتر است با dropshipping پیش بروید.

فرصت های بیشتر برای هدفگیری مجدد مشتری

هنگام dropshipping محصولات ، می توانید به راحتی مخاطبان خود رو هدفگیری مجدد (ریتارگت) کنید تا به تبدیل فروش کمک نمایید. با بازاریابی وابسته ، از آنجا که شما ترافیک رو به وب سایت دیگری ارسال می کنید (به عنوان مثال چرم مشهد و یا لینک سازی افیلیت ها در دیجیکالا رو در نظر بگیرید) ، هیچ کنترلی برای مدیریت برگشت وجه و گزینه های جایگزین ندارید.اما از آنجاییکه در dropshipping ، ترافیک نهایی به وب سایت شخصی شما ارجاع می شود. بنابراین ، شما می تونید کنترل بهینه سازی صفحات فرود ، نسخه محصول ، طراحی رابط کاربری وب سایت و در یک کلام تجربه مشتری رو داشته باشید. همچنین این خریدها با راهبرد تقویت برند وب سایت شما مطابقت خواهد داشت. بنابراین همانطور که کنترل بیشتری دارید ، شانس جذب مشتری بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری رو هم خواهید داشت.

نکات منفی Dropshipping

شما باید سیستم مدیریت پشتیبانی مشتری را دایر کنید

نکته اصلی اینه که شما به عنوان صاحب فروشگاه ، مسئولیت پشتیبانی مشتری رو بر عهده دارین.اینجا کمی مسئولیت های شما در هنگام بروز مشکلات نمایان میشه .معمولااین شما هستید که با مشتری رودررو میشید و باید مشکلی که در حوزه پشتیبانی تامین کننده هست رو پاسخ بدین و اگر تامین کننده همکاری خوبی در ارائه راه حل نداشته باشه مدیریت تجربه مشتری شما در حوزه مرکز تماس و پشتیبانی سخت خواهد بود.

خوشبختانه ، شما می توانید به راحتی پشتیبانی مشتری رو به سایرین برون سپاری کنید که دراین رشته متخصص باشن.من در ایران شرکتی که در حوزه بازاریابی و خدمات مشتریان سرویس پشتیبانی ارائه بده ندیدم اما در دنیا شرکت هایی مثل Upwork.com که قیمتی مقرون به صرفه نیز دارند به وفور یافت میشن. تنها کاری که شما باید انجام بدین اینه که که دستورالعمل ها و پاسخ های کلی رو برای پیگیری نماینده پشتیبانی مشتری ارائه بدین. با برون سپاری این مؤلفه ، وقتتون رو صرف بازاریابی و بهینه سازی می کنید. به این ترتیب تجارت تون رو سریعتر رشد خواهید داد. همینجا بدنیست به موضوع بسیار مهمی به نام drop servicing اشاره کنم که یکی از مباحث جذاب این سالهای دیجیتال مارکتینگ هست. دقیقاً مانند dropshipping که محصولات را به مصرف کنندگان می فروشه ، drop servicing به فروش خدمات به سایر مشاغل میپردازه.

فضای بسیار رقابتی

همواره کارآفرینان بسیار خوش بینانه ای وجود خواهند داشت که صرفاً روی بخش “سربار کم” این روش که بیان شد ، متمرکز میشن، و شواهد روشنی که درباره امکان حاشیه سود پایین از سوی نوع بازار و نوع تامین کننده ها تحمیل میشه رو نادیده می گیرند.از آنجا که سرمایه بسیار کمی برای شروع این نوع تجارت ناپایدار در ابتدای کار لازمه ، این آستانه پایین برای ورود به بازار ، به معنای رقابت بیشتر خواهد بود ، به علاوه بازارهای محبوب بیشتر از سایرین درگیر این مشکل خواهند شد.ضمنا ، هرچه یک شرکت تامین کننده بزرگتر باشه ، می تونند حاشیه سودهای شون رو کاهش بدن تا کمترین قیمت رو ارائه کنند.

Dropshipping در مقایسه با بازاریابی وابسته:

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing ) چیست؟

بازاریابی وابسته Affiliate Marketing فرآیندی هست که در اون عرضه‌کننده‌ی یک کالا یا خدمات به عنوان مثال یک برند لوکس با دادن کمیسیون به شخص ثالث برای کالاهای خود بازاریابی انجام می‌ده و مشتری جذب می‌کنه.بازاریابی وابسته در تجارت الکترونیک به معنی دستیابی به نفوذ بیشتر در بازار از طریق وب‌سایت‌هایی هست که گروه‌های خاصی از کاربران اینترنت رو هدف قرار می‌دن.

صاحب این نوع بازاریابی می تونده یک چهره مشهور باشه که خط لباس برای یک برند رو تبلیغ می کنه ، یا یک مربی تناسب اندام در حال بازاریابی از محصولات تقویتی وغذایی یک بازرگان باشه. در عمل پلتفرم هایی مانند اینستاگرام یک بستر عالی برای توجه به بازاریابی وابسته هست که در اون می توانید پروفایل افراد عادی رو که در حال ارسال تصاویر با محصولات مارک دار هستند و برچسب گذاری شده اند رو در یک فروشگاه مشاهده کنید. هنگامی که روی محصول کلیک می کنید ، به یک فروشگاه غیر مرتبط با شخص صاحب کانال منتقل میشید. ( در گذرگاه سئو مطالب متعددی درباره پست های با قابلیت فروش (shoppable posts) صحبت کرده ایم).

همانطور که گفتیم بازاریابی وابسته با کمیسیون مدل شده است. یک شرکت وابسته درصد مشخصی از هر فروش رو که مسئولیت اش رو پذیرفته ، دریافت می کنه. در بسیاری موارد ، این یک مدل تجاری پردرآمد و کم هزینه هست.

مزایای بازاریابی وابسته ( بازاریابی همکاری در فروش )

وابسته بودن هزینه ای ندارد

هنگام اداره یک تجارت بازاریابی وابسته ، هزینه ها به طور کلی بسیار کم هستن. معمولاً در کسب و کارهای دیجیتالی هیچ مبلغی برای پرداخت افیلیت ها وجود ندارد بطوریکه معمولاً هزینه های اداره اونو در شبکه های وابسته مانند Clickbank یا Amazon Associates میتوان بدون مشکلی پرداخت . تنها هزینه ای که یک شرکت وابسته به طور معمول داره ، هزینه های وب سایت و سرور مخصوص به خود است که هزینه های آن هم زیاد نیست .با این حال ، به عنوان یک بازاریاب وابسته ، شما مجبورید هزینه های بازاریابی رو بپردازید زیرا مجبور به هندل ترافیک به وب سایت تامین کننده هستید.

منبع عالی درآمد منفعل ( پسیو )

کسب و کار بازاریابی وابسته منبع عالی درآمد منفعل است. در ابتدا برای داشتن درک بهتری از تبلیغات تان یا تولید محتوا برای کمک به رشد نرخ تبدیل فروش ، فعالیت های مقدماتی رو انجام دهید. اما ، پس از اتمام کار ، می توانید در زمانی که درآمدتان مستمر شد ، تبلیغات را در پس زمینه اجرا کنید. لازم نیست نگران ایجاد یک محصول باشید. لازم نیست نگران حمل کالا باشید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که ترافیک هدفمند بالایی رو به صفحه فرود تامین کننده ارسال می کنید که نرخ تبدیل بالایی داشته باشد.

بدون نگرانی برای پشتیبانی مشتری

در یک تجارت بازاریابی وابسته ، شرکت های وابسته با تولید لید (سرنخ بازاریابی) از تامین کننده حمایت میکنند. بنابراین ، شما لزوماً متخصص محصول نیستید (هر چند تخصص در محصول مورد نظر توان تولید سرنخ رو بشدت بالا میبرد) . در نتیجه ، تاجر کلیه موضوعات مربوط به پشتیبانی مشتری رو کنترل می کنه. اگر مشتری از محصول خود راضی نباشد ، تامین کننده در قالب مرجوع ، فرآیند بازپرداخت روانجام می دهد. اگر مشتری از جنبه خاصی به کمک نیاز داشته باشد ، تامین کننده مسئولیت کمک به اونا رو بر عهده دارند. بنابراین ، هنگامی که صحبت از مشتری می شود ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مشتریان رو به سمت بازرگان هدایت کنید.

منافع بازاریابی بازاریابی

شما فقط درصدی از هر فروش نهایی رو بدست میآورید

هنگام انجام مقایسه ای بین بازاریابی وابسته با dropshipping ، بیشترین ضرر در بازاریابی وابسته این است که درآمد شما با پرداخت کمیسیون می تامین میشود. شاید ۱ میلیون تومان در تبلیغات صرف کرده باشید تا ۵۰۰ هزار تومان ، کمیسیون بدست اورید. درامد کمیسیون ها حتی اگر کمیسیون های شما چند میلیون تومان باشد ، به طور کلی بسیار کمتر از dropshipping خواهد بود. این بدان معناست که پیدا کردن مخاطبین مناسب هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین ، شما امکان تعیین قیمت رو ندارید. به عنوان مثال ، اگر مردم به محصول علاقه مند هستند اما احساس می کنند هزینه خیلی زیاد است ، نمی توانید آن رو برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان خود کاهش دهید. بنابراین ، از آنجایی که نمی توانید قیمت درآمد خود رو تعیین کنید ، توانمندی های فروشتان بشدت کمتر خواهد بود.

پرداخت ها ممکن است به تعویق بیفتد

در نبرد بین dropshipping در مقابل بازاریابی وابسته ، یک تجارت بازاریابی وابسته ممکن است در مدیریت امور مالی مشکل داشته و در مسیر پرداخت قابلیت اطمینان پایینی داشته باشد .بسیاری از برنامه های افیلیت عالی وجود دارد که پرداخت به موقع رو انجام می دهند. با این وجود ، گاهی اوقات تامین کننده مدیریت پرداخت های ضعیفی دارد و یا انعطاف کافی در رفتار با شما رو ندارد.

بعضی اوقات تامین کننده ها در حال خروج از بازار یا اعلام ورشکستگی هستند. در حالی که یک همکار وابسته در تلاش است تا کمیسیون های خود رو ارتقا دهد ، ضمانتی برای تامین کننده ها به اعلام این موضوع وجود ندارد. در صورتی که یک تاجر ورشکستگی خود را اعلام کنه ، کسب و کار بازاریابی وابسته هر پولی رو که به آنها بدهکار است ، از دست می دهد. این شامل هزینه های صرف شده برای تبلیغات و همچنین کمیسیون همکاری در فروش آنها می شود.

افراد می توانند پیوند وابسته را حذف کنند

گاهی اوقات ، اگر از پیوند های کوتاه شده استفاده نمی کنید ، افراد می تونند لینک مقصد (تامین کننده) را ببینند و بفهمند که این یک پیوند برای همکاری در فروش هست. در نتیجه ، اونا ممکنه فرض کنند که شما واسطه ای هستید و قراره هزینه بیشتری بپردازند! بیشتر مردم درک نمی کنند که شما فقط کمیسیون فروش رو دریافت می کنید. بنابراین ، افراد ممکنه بدون کلیک روی پیوند وابسته شما ، به صورت دستی به وب سایت مورد نظر بطور مستقیم مراجعه کنند. از آنجایی که آنها روی پیوند کلیک نکردند ، تاجر ۱۰۰٪ سود کسب می کنه. (در حالی که شما آن لید رو تولید کرده بودید) بنابراین ، تلاشهای بازاریابی تان کمتر نتیجه میده. بسیاری از افراد به بازاریاب وابسته شک و تردید می کنند. اونا احساس می کنند که نوعی کلاهبرداری روی قیمت ها و یا انتقال محصول صورت میگیره . متقاعد کردن مردم برای اعتماد به شما و کلیک بر روی پیوند شما کار سختی هست.همچنین در برخی از کشورها ، شما باید به مخاطبان تان آشکارا درباره افیلیت بودن لینک اطلاع رسانی کنید که این باعث می شود تا شخص از کلیک بر روی لینک واقعی امتناع کنه.

بدون کنترل بر روی محصولات و قیمت گذاری

قبلا هم بیان شد که در بازاریابی وابسته ، هیچ کنترلی بر محصولی که تبلیغ می کنید ندارید. شما نمی توانید ظاهر ، توضیحات ، قیمت گذاری یا خدمات پس از فروش محصول رو کنترل کنید. پس این مناسب هر کسب و کاری که مشتری محوره نیست. این موضوع می تونه کارهایی رو که می شه به عنوان یک بازاریاب وابسته از دیدگاه تبلیغاتی انجام دهید محدود کنه. شما ممکنه به دلیل شرایط و ضوابط تون نتوانید از ویژگی های خاصی استفاده کنین. اگر محصولی رو شخصاً مشاهده نکرده اید ، چاره ای جز اتکا به عکس ها ندارید. این موارد ممکن است قدیمی و یا با کیفیت پایین باشد که باعث می شود که محصول رو به طور موثری پروموت نکنید.

Dropshipping در مقایسه با بازاریابی وابسته:

آیا بازاریابی وابسته سودآور است؟

هر دو dropshipper ها و بازاریابان وابسته موجب ایجاد ترافیک و عملیات بازاریابی خوبی میشوند. شما هنوز هم می توانید با بازاریابی وابسته درآمد کسب کنید. اگر در بازاریاب وابسته مهارت دارین ، نیازی به متوقف کردن انجامش نیست. سودآورترین راه برای رشد به عنوان یک بازاریاب وابسته اضافه کردن فروشگاه به وب سایت شما خواهد بود.

در ابتدا کالاهای ترکیبی یکپارچه ای رو به فروشگاه خود اضافه کنید. از آنجا که شما در حال حاضر مخاطبینی دارید ، اضافه کردن یک فروشگاه راه آسانی برای درآمدزایی است. علاوه بر این ، باید کمی بیشتر روی وب سایتتان برنامه ریزی کنید. که شاملبهبود رابط کاربری و ایجاد ارزش هایی برای خرید بهتر و افزایش نرخ تبدیل و کلیک است. پس از آن ، تنها کاری که شما باید مدیریت کنید سفارشات ، بازاریابی و خدمات به مشتریان است. حتی می توانید برخی از کارها رو برون سپاری کنید تا مقداری بار کاریتان سبک تر بشه.

اگر در مورد اینکه آیا dropshipping برای شما مناسب است یا نه تردید دارید ،بد نیست اونو تست کنید. به آرامی با انتخاب محصولات مرتبط با بررسی های بالا ، کالاهای dropshipped رو به مخاطبان خود معرفی کنید و سپس راهنمایی های dropshipping ما رو دنبال کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.

و برنده این نبرد Dropshipping است

یک تجارت بازاریابی وابسته یک تجارت عالی است که می توانید بدون تحمل هزینه های زیاد بسیار موفق شوید. مزایای بسیاری برای این مدل تجاری وجود دارد. اما دارای مضرات نیز هست که به شدت در مرتبط با پولی است که می توانید با اتکا به سایر مشاغل از دست بدهید. به همین دلیل ، حتی اگر بازاریابی وابسته رو ادامه دهید ، داشتن یک عنصر dropshipping ایده خوبی است که می تواند به اطمینان از گردش مداوم درآمد برای تجارت شما کمک کنه.

در این مسیر راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به دلایل زیر درآمد بیشتری کسب می کنه:

  • شما قیمت محصولات خود رو که بالاتر از کمیسیون های وابسته است تعیین می کنید
  • Dropshipper ها نسبت به شرکت های وابسته سود بیشتری از کالاهای فیزیکی کسب می کنند
  • شما شانس بهتری برای ویروسی شدن (وایرال شدن) یا داشتن یک کمپین های تبلیغاتی موفق دارید
  • خود شما هم می توانید همکاران وابسته برای ارسال ترافیک به فروشگاه تان برقرار کنید
  • با dropshipping مشتریان به احتمال زیاد به وب سایت شما باز می گردند تا بیشتر بخرند.(وفاداری مشتری) . در حالی که مشتریان یک شرکت وابسته تمایل به مراجعه به وب سایتی دارند که محصول اونا رو افیلیت میکنید.
  • هزینه کالاها کم است (به شما امکان می دهد ضمن داشتن حاشیه بالا قیمت گذاری مناسبی را برای مشتریان تعیین کنید)
  • بار کاری متعادل روزمره باعث صرفه جویی در وقت شما می شود (میدانید که زمان پول است!)
  • شما می توانید جامعه مخاطب بزرگتری را ایجاد کنید زیرا برند شخصی تون رو توسعه میدهید نه وبسایت برند تامین کننده .
  • کالاهایی رو که دارای فروش بیشتر هستند رو براحتی میتوانید برنامه ریزی کنید.

اگر دوست دارین وارد dropshipping بشید توصیه میکنم راه حل هایی که ما در نظر داریم رو امتحان کنین.

امیر حسین اکبری – متخصص داده در بازاریابی دیجیتال

برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن