بازاریابی محتواتقویم محتوادیجیتال مارکتینگ

چگونه بازاریابی محتوا را تجربه کنید؟

بدون شک همه ما باور داریم که بازاریابی محتوا برای موفقیت آنلاین اهمیت دارد. بنابراین، برای موفقیت، شما نیاز به یک برنامه برای بازاریابی محتوا دارید که می تواند از اهداف خود پشتیبانی کند. امروز قصد دارم در یک نسخه فوری توضیح بدم  چطور بازاریابی محتوا را تجربه کنید. 

بد نیست در ابتدای صحبت یادآوری از علت اهمیت بازاریابی محتوا داشته باشیم . Joe Pulizzi نویسنده مقاله ” محتوا بگیرید , مشتری بدست آورید” تعریف قابل تاملی از بازاریابی محتوا ارائه داده که میگه : 

“چگونگی ایجاد یک نام تجاری ، ارائه و مدیریت محتوای اصلی یا محتوای ساخت یافته برای جذب و حفظ مشتریان، ایجاد نام تجاری به عنوان یک برند تخصصی معتبر و در نهایت ایجاد انگیزه تغییر در رفتار”

در تعریف بالا منظور از مدیر محتوای ساخت یافته  کسی است که به طور مرتب در حال جستجو ، گروه بندی، سازماندهی و به اشتراک گذاری بهترین و مناسب ترین مطالب در خصوص یک مسئله خاص به صورت آنلاین است.  

پس بازاریابی محتوا تعریف ساده ای داره :

“مدیریت محتوا به عنوان یک دارایی برای رسیدن به اهداف بازاریابی ، تبدیل و جذب مخاطبان هدف”.

با این مقدمه میریم سراغ استراتژی های مهمی که باید در این مسیر پرفراز و نشیب همواره مد نظر قرار بدید. رعایت این نکات در مسیر تدوین استراتژی بازاریابی محتوا شما را هر چه بیشتر در مسیر موفقیت قرار خواهد داد . 

  1. مجموعه های محتوایی قابل اشتراک گذاری باعث ایجاد آگاهی برای نام تجاری شما میشوند. اگر محتوای شما خوانندگان را درگیر خود کند، آنها از طریق اکانت های اجتماعی، ایمیل یا با انتشار زبانی به عنوان یک پیشنهاد محصول شما را به اشتراک می گذارند. امروزه هر فردی پتانسیل یک اینفلوئنسر رو داره.
  2. مجموعه های محتوایی کاملا وابسته به SEO هستند. گوگل این اهمیت رو از سال ۱۹۹۸ زمانی که راه اندازی شد، بوجود آورد. محتوا شاه بود و هنوز هم، پادشاه هست چرا که وب سایت ها متشکل از محتوا هستند و توسط محتوا دیده میشوند.
  3. محتوا عامل فروش هست. به عبارتی هر تصمیمی برای خرید انلاین و یا حتی برای جستجویی جهت خرید افلاین مبتنی بر مطالعه محتوا شکل میگیره .
  4. محتوا را بصورت گروهی و اتحادیه ای منتشر کنید .این کار تاثیر بسازیی در استقبال از محصول شما داره . وقتی وب سایت های شخص ثالث که مرتبط به کسب و کار شما هستند محتوای شما را بطور رایگان منتشر میکنند , انگار شما یک قرارداد معاوضه با آنها بستید!  پس توجه کنید بازاریابی محتوا چیزی فراتر از سایتتون هست و شامل محتوا در شبکه های اجتماعی، ناشران آنلاین، سایت های نقدکننده ، وبلاگ ها و بسیاری از انواع دیگر سایت ها است که به تعامل و نفوذ در فروش کمک می کند.
  5. محتوای تولیدی کاربران (UGC) محور توجه برای خرید محصول یا خدمت شما هستند.شما نیاز دارید که فراتر از تبلیغی که دارید با جریان سازی در میان طرفداران و مردم شهرت خودتون رو گسترش بدید .این میتونه در مورد هر چیزی باشه: توصیفی از عملکرد محصول شما ، توییت ها، پست های وبلاگ، فیلم ها، چالش ها , تصاویر و ….
  6. محتوا  را در محدوده ای از پلتفرم های مختلف تولید کنید تا منجر به بهترین بازده شود. اهمیت اینترنت روزبه روز افزایش می یابد، زیرا تکنولوژی های مختلف در ان بروز میکنند (به خصوص در تلفن های هوشمند و تبلت ها) آنها تکامل پیدا میکنند و کسب و کار ما هم با آنها رشد میکنه.

امیر حسین اکبری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا